
Gdy kamera powoli przesuwa się po spiętrzonych ruchomych pudełkach wypełnionych zdartymi butami, flagą Portoryki, trofeami i rysunkiem stanu Teksas, premiera Love, Victor, 10-odcinkowego spin-offu Hulu z 2018 roku. film Love Simon, ustala, kim Victor (Michael Cimino) myśli, że jest i kim się poznał. To znaczy, w przeciwieństwie do Simona (Nick Robinson), Victor nie jest „taki jak ty” i to dobrze. Jest więcej szczegółów, niuansów i specyfiki związanych z jego postacią i pochodzeniem – jego rasa, jego pochodzenie klasowe, stosunek jego rodziny do religii itp. – które istnieją nieco w opozycji do konwencjonalnego archetypu Simona „All-American Boy”.
Victor przeżywa podobny kryzys tożsamości osobistej i seksualnej: chociaż przeprowadzka do nowego miasta sugeruje, że będzie mógł swobodnie odkrywać swoją atrakcyjność dla mężczyzn, swobodną homofobię, której doświadcza w szkole, w domu, gdy jego rodzina toczy się po przeprowadzce i przez jego niezręcznego jedynego przyjaciela Felixa (Anthony Turpel); Konfrontacje z popularnym tyranem w drużynie koszykówki Andrew (Mason Gooding) i presja społeczna (zmieszana ze zinternalizowaną homofobią) na randki z popularną dziewczyną, Mią (Rachel Naomi Hilson), sprawiają, że jego odejście jest nieco bardziej chaotyczne niż wiele innych. reprezentacje ekranu. Love, Victor online? Tylko zobacz gdzie oglądnąć cały serial i to za darmo.
Ale w ciągu sezonu Victor i Simon opracowali korespondencję na Instagramie DM, zmieniając postać z pierwszego filmu w mentora gejowskiego sfrustrowanego, przestraszonego i zdezorientowanego Victora. Co ciekawe, w ten sposób, Love, Victor komplikuje swoje własne intencje dotyczące reprezentacji, tworzenia i wnoszenia wkładu w mitologię białej gejostwa.
Trzeba być bardzo konkretnym, opisując kamień milowy, jaki zrobiła Love, Simon, w reżyserii Grega Berlantiego na podstawie powieści Becky Albertalli Simon vs. the Homo Sapiens Agenda: po prostu powiedzieć, że był to pierwszy film, który wyszedł na ekrany. pierwszy gejowski film dla nastolatków lub pierwszy gejowski film bez tragicznego zakończenia byłby wymazaniem queerowych mediów, które pojawiły się wcześniej, takich jak The Edge of Seventeen, But I’m a Cheerleader i The Wise Kids. Był to pierwszy duży, wydany w studiu film o gejowskich nastolatkach, który mimo wszystkich swoich zalet został poddany przemyślanej i uzasadnionej krytyce dotyczącej zaściankowości jego queerowych perspektyw: bogatego, białego, męskiego głównego bohatera (granego przez prostego aktor), którego głównym celem było zapewnienie (możliwie prostej) publiczności, że jest taki jak oni. Nieszkodliwe i gotowe do wtopienia się. Mniej „homo sapiens agenda”, a bardziej „homonormative agenda”.
Miłość, Victor czuje się zbudowany na emocjonalnym potencjale filmu, aby zapewnić nastolatkom i młodym ludziom przyjemny i przystępny film wychodzący, ale także reaguje na krytykę oryginału: Atlanta serialu jest bardziej zróżnicowana, tło klasowe Victora początkowo kształtuje jego związek tym, jak chce negocjować swoją tożsamość seksualną, a jego proces sortowania uczuć i impulsów erotycznych jest bardziej chaotyczny.
Oglądnij Love, Victor za darmo online. Jednak dzięki temu procesowi Simon, którego publiczne wyznawanie miłości na diabelskim młynie (widoczne w filmie) w jego liceum zamieniło się w ludową opowieść na korytarzu, jest światłem przewodnim. Victor pragnie być tym, kim jest i stał się Simon. Kiedy udziela porad, jak przyzwyczaić się do liceum w nowym miejscu, negocjować z konserwatywnymi rodzicami i zastanawiać się nad uczuciami do faceta w szkole (Benji, również biały), Simon staje się jednym z głównych punktów odniesienia dla idei gejowskiej Victora.
Pomimo zróżnicowanej historii nieodwracalnego wkładu Czarnych, rdzennych i kolorowych ludzi w wyzwolenie queer i produkcję artystyczną, biel pozostaje domyślnym standardem dla osób LGBTQ w filmie i mediach. Taki baton zaczyna łączyć się w potencjalnie trujący polityczny projekt homonormatywności, ideału queerowości, który wciąż jest subskrybentem systemów i instytucji, które uprzywilejowują białych, cispłciowych, z klasy średniej, heteroseksualnych prezentujących osoby queer kosztem queer i trans, którzy nie są zapewniał te same wolności z powodu niesprawiedliwości instytucjonalnych i systemowych (ukuty przez uczoną Lisę Duggan). Biali geje, niezależnie od ich okazjonalnej przydatności, od dawna mają skłonność do rzucania innych pod autobus.
Ta koncepcja jest warta wyjaśnienia ze względu na to, jak wszechobecna jest w mediach głównego nurtu. Pokazuje, że narracje różnic mogą nadal być bliskie władzy, a narracje te mogą przeoczyć lub wymazać walki ludzi w tych samych społecznościach. Może to być wiele niezamierzonego bagażu do zarzucenia Love, Simon lub Love, Victor, ale biorąc pod uwagę złożoną historię tworzenia, dystrybucji i dostępu do tych historii, jest to niezbędna gwiazdka przy pochwałach, które otrzymują (film był chwalony za portret młodzieńca homoseksualnego) i krytykę, którą spotykają.
Sprawdź gdzie obejrzeć serial Love, Victor – I wydaje się, że serial jest tego świadomy; w scenie z Benjim i jego chłopakiem Derekiem, również białym, Derek sprzeciwia się „dostosowaniu się do tej heteronormatywnej bzdury z komedii romskiej, która jest wymyślona